torsdag 26. mars 2009

Redesign - Fototrykk

Jeg var syk på mandag så jeg begynte å jobbe på onsdag. Jeg begynte med å finne fram noen bilder jeg kunne ha, men det var vanskelig å velge noen. Jeg valgte til slutt 3 bilder av meg selv som jeg tenkte på å ta på en t-skjorte som jeg skulle gi til kjæresten min, i tilleg valgte jeg et bilde av meg og kjæresten min + navnet hans.
Etter jeg hadde skrevet det ut på et spesielt ark, skulle jeg ta å stryke det på et filleplagg med strykejern. Så var det å velge hvordan jeg ville feste det med på det plagget jeg hadde valgt.

Det plaggene jeg hadde valgt var en t-skjorte og en blå genser. Jeg valgte å feste bildene med lim. Jeg limte 3 bilder på t-skjorten og sydde litt etter på. Etterpå tenkte jeg å stryke t-skjorten litt, men det jeg ikke hvisste, var at når man stryker på et bilde blir det ødelagt. Men jeg fikset det sånn at det passet med resten av bildene og at det ikke såg ut som en feil. Så tok jeg på rød svulmepasta sånn at det skulle se litt røft ut siden t-skjorten var til en gutt.

Det andre plagget altså genseren tok jeg et bilde av meg og kjæresten, og navnet hans og limte det på. Jeg pyntet med 2 små hjerter som ble tegnet med rosa og turkis svulmepasta. Så tegnet jeg et stort hjerte med prikker, der med brystet på genseren. Jeg farget navnet til min kjæreste i turkis og hadde svart ramme rundt.

Jeg kunne ikke planlegge veldig mye fordi jeg hadde dårlig tid og måtte bare starte midt i det. Det jeg ville ha gjort annerledes var å ikke stryke på t-skjorten sånn at bildet ikke hadde blitt ødelagt. Det jeg har lært er å ikke stryke på en t-skjorte når bildet/bildene er allerede festet på. Jeg ble fornøyd med slutt resultatene.


Dette var det arket vi brukte.


Her hadde jeg fått på bildene på et filleplagg.


Fått bildene foran.


Har fått bildet bak.


Syr på bildene.


Rød svulmepasta foran på t-skjorta.


Har tatt på turkis svulmepasta bak på ryggen av t-skjorta.


Ferdig med t-skjorten.


Her hadde jeg limt på bildene på genseren.


Her hadde jeg tegnet 2 hjerter.


Nå begynte det å se finere ut når jeg fikk turkis på navnet.


Ferdig med genseren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar